Dvadeset i sedma nedjelja kroz godinu

Objavljeno   

Dvadeset i sedma nedjelja kroz godinu

Ušli smo u mjesec listopad koji je posvećen Blaženoj Djevici Mariji.

Misno slavlje u 9 sati slavljeno je u crkvi sv. Mateja u Širokoj Kuli jer je prva nedjelja u mjesecu. Sveta misa u 11 sati slavljena je redovito u crkvi sv. Josipa u Ličkom Osiku.

Svima želimo blagoslovljenu nedjelju i tjedan koji je pred nama!

SVETA INSTITUCIJA

Mk 10, 2-16

Rastava. Tema je aktualna. Navikli smo na internetskim portalima i naslovnicama novina čitati o rastavama ili bračnim nevjerama osoba iz javnoga života. Čak se pokušava znanstveno dokazati da je nevjera između muškarca i žene nešto prirodno, naše evolucijsko nasljeđe. Isus je protiv rastave braka. To je i službeni stav Crkve. Za mnoge je Isusov stav prezahtjevan. Erotika, pornografija, golotinja, bestidnost na svakomu su koraku. Ljudi su slabi. Kako danas shvatiti Isusov govor o nerazrješivosti ženidbe? Kao obvezujući zakon koji vrijedi za sve, bez izuzetka? Je li Isusova nakana bila da se ove njegove riječi shvate doslovno i radikalno? Oko sebe vidimo da su mnogi kršćanski brakovi nalaze u krizi i da stopa rastava nezaustavljivo raste. Kako povezati današnju Isusovu izjavu i one koju su rastavljeni, a da im se ne nameće osjećaj krivnje ili osude? Mnogi će priznati da su sve pokušali, ali im nije uspjelo sačuvati brak.

Prema nekim tumačima, Isusove izjave o braku ne bi bile usmjerene na juridičko formuliranje neumoljivoga zakona. On zapravo protestira protiv okorjelosti srca njegovih suvremenika. Žene su često bile izložene samovolji muškaraca koji su ih uz pomoć otpusnog pisma ostavljali. Isus se svojom intervencijom zalaže za stvoriteljski poredak po kojemu postoji temeljno dostojanstvo i ravnopravnost između muškarca i žene. Iz evanđelja proizlazi jasno da je Isus bio prijatelj žena i da njegov stav prema ženama bijaše u ono doba gotovo revolucionaran. Zalagao se za dostojanstvo kćeri Božjih. Stoga je i brak za njega bio odnos između dvije ravnopravne osobe.

Drugi opet smatraju da se Isus okomio na hladna srca onih koji su zapali u bezdušni legalizam. Farizeji svojim pitanjem žele Isusa uvući u sitničave rabinske rasprave zbog kojih sve razloga muškarac ima pravo otpustiti ženu. Isus izbjegava takva mudrovanja. Nije mjerodavan čovjek koji hoće zakonski regulirati što je dopušteno ili zabranjeno, nego Bog ljubavi i vjernosti po čijemu su naumu muško i žensko stvoreno da žive u ljubavi i vjernosti. Isus želi ohrabriti i potaknuti na vjernu bračnu ljubav, a ne osuđivati one kojima to nije uspjelo.

Što Bog združi, čovjek neka ne rastavlja! Kako su snažne i duboke Kristove riječi o braku. Što Bog združi – to znači da se muškarac i žena nisu ‹slučajno› sreli, upoznali, zavoljeli, osnovali obitelj. Bog tako uređuje životne okolnosti da se u životu dvoje ljudi susretnu i zavole. Ako je Bog dvoje ljudi združio, tada to ima svoj duboki smisao.

Brak je sveta institucija. Bog je ustanovio brak zato što je to jedini oblik zajedničkog življenja muškarca i žene, koji oboma odgovara. Nažalost, ono što se danas uči, to nije kako stupiti u brak, nego kako ga izbjeći. Muškarac i žena ne mogu živjeti zajedno ako svatko od njih misli samo na svoje interese. Bez suradnje, svaki brak postaje paklom. Tko ima poteškoće, neka se upita: Što je potrebno mojem bračnom partneru? Što ga čini sretnim? Što mogu učiniti da ga razumijem? Brak je ustanova u kojoj se uči otvarati srce, razvijati ljubav i vježbati se u spremnosti na požrtvovnost. Kako bismo vodili dobar brak, potrebno je imati pouzdane predodžbe o vrijednostima. Za to je potrebno znati brinuti se jedno o drugome, suzdržavati svoje agresivne pobude, smiriti svoj egoizam, znati voljeti i opraštati. Ne možemo se boriti protiv rastave braka. Treba se boriti za zdrav i kvalitetan brak.

Razmišljanje: Franjevci-split

Fotogalerija

Mrežna stranica www.zupa-svjosip-losik.hr koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšala funkcionalnost stranice. Korištenjem ove web stranicu bez promjene početnih postavki slažete se s našim postavkama kolačića.

Slažem se