U nedjelju 21. rujna župa sv. Mateja ap. u Širokoj Kuli proslavila je svoga župnog zaštitnika.
Sveto misno slavlje u crkvi sv. Mateja ap. u Širokoj Kuli u 11,00 sati predvodio je domaći župnik preč. Luka Blažević.
Prvo čitanje čitala je ministrantica Josipa Špoljarić. Psalam je uz orguljsku pratnju otpjevala Lucija Orešković, a drugo čitanje čitala je Vesna Nikšić. Molitvu vjernika čitale su Katarina i Ana Butković.
Za evanđelje imamo neobičnu Isusovu prispodobu o nepoštenu upravitelju koju čitamo kod svetog Luke. Isus poučava svoje učenike učeći ih kakvih osobina trebaju biti oni kojima je povjerena upraviteljska služba. Svaki katolik je krštenjem primio udio nad upraviteljskom službom koju treba shvatiti ozbiljno. Tom smo službom odgovorni za sve što nam je Gospodin ostavio. Ponajprije to su poklad vjere i sakramentalni život koje smo dužni, ne samo sačuvati, nego i drugima ponuditi i uvesti ih u zajedništvo života s Bogom na način kako nam je Isus Krist naložio to učiniti. Evanđeoski ulomak je čvrsto „nabijen i natresen“ poukom, zato ćemo pokušati dokučiti tek pojedine njegove dijelove.
Za Isusova vremena u Izraelu je bilo mnogo poljoprivrednih posjeda na kojima vlasnici nisu boravili, nego su ih drugima povjeravali na upravu. Povremeno bi dolazili, provjeravali ispravnost poslovanja i uzimali stečenu zaradu. U međuvremenu upravitelji su imali upravu nad tim gazdinstvima. Slušateljima ove prispodobe bila je poznata slika koju Isus koristi. Ipak, čitajući njezine dijelove, ostaje nejasno zašto gospodar na kraju ipak hvali snalažljivost upravitelja kojega Isus naziva nepoštenim. Razumjeti ovo predstavlja ključ razumijevanja cijele poruke. Za razliku od drugih prispodoba u kojima se uloga nekog gospodara shvaća kao slika samoga Gospodina, te se i poruka prihvaća kao njegova, ovdje se gospodar javlja kao zli gazda. I gospodar i upravitelj sinovi su ovoga svijeta. Odatle dolazi pohvala nepravednu upravitelju.
Kad je saznao da će mu uprava biti oduzeta, upravitelj čini nešto što će zadiviti gospodara. On doziva dužnike i jednom po jednom otpisuje dio duga. Postoji tumačenje prema kojemu se upravitelj odrekao provizije i za taj iznos umanjio dugove, sve s ciljem da kod dužnika stekne simpatije koje mu mogu značiti novi posao. Drugo tumačenje navodi Mojsijev zakon, primjerice u Lev 25,35-37: „Ako tvoj brat zapadne u škripac i ne mogne održavati svoje odnose s tobom, primi ga; i neka s tobom živi kao stranac ili gost. Ne uzimaj od njega ni lihve ni kamata. Boga se svoga boj, i neka tvoj brat živi s tobom! Ne uzajmljuj mu novac na kamate niti mu lihvarski daj svoju hranu.“ Pretpostavlja se da se nepošteni upravitelj poslužio ovim uredbama da bi umanjio dugove za iznos kamata i osigurao sebi mjesto kod nekoga od dužnika. Vrlo vjerojatno je riječ o nečemu trećem jer je nepošteni upravitelj ostao nepošten i nije se obratio. Vidjevši da uskoro ostaje bez uprave i plaće te da dužnici ne mogu vratiti dugove, upravitelj je odlučio otpisati dužnicima dio dugovanja. Gospodaru se to svidjelo jer je dobio natrag svoj novac i dio zarade, čime je na kraju bio na dobitku, a svidjelo se i dužnicima jer su tako postali „sposobni“ vratiti dug i izbjeći zatvor ili neku drugu kaznu.
Promatrajući sv. Mateja koji je u susretu s Isusom promijenio svoj život; tako smo i mi pozvani imati Isusa u središtu svoga života. Isus je taj koji mijenja živote. Samo mu se treba otvoriti srce.
Sveti Mateju, moli za nas!